Thursday, June 24, 2010

Overcome the fear !!!

Aku mempunyai satu penyakit.......penyakit "nervous" teramat critical
Kalu presentation tuh, tergagap2 sbb takut+nebes+riso
yg menyebabkan sume bende "ilang"
maka aku pun akan just bace slide
n xtersampai pe yg aku nak/patut smpaikan

lecturer aku berkongsi crite:
mase die wat phd, die de masalah tuk writing
then, die wat latihan writing setiap ari
bermula 10 min
smpai lame2 tempohnye menjadi 30 min
kaedah ini aku leh gunakan tuk menbaiki writing skill aku
tp leh ker aku nak gunekan kaedah ini tuk speaking ???

cube cakap sorg diri 10 min sehari???
mungkin aku leh apply kaedah ni....tp modify sket
need to plan on this

ari selasa ari tuh, aku g dengar talk pasal research skills.
bermanfaat, byk yg aku blaja wpun sblm nih aku mmg da amik pun klas research method hehehe
esp part plagiarism kekeke~
rupe2nyer aku memplagiat tanpa sedar
konon2 dah ubah dr original source
padahannye cuma ubah certain word or tukar jd sinonim nye hehehe
kalu x salah, ini dipanggil "paraphrasing"
so aku pun.....terpaksa mengeledah semula keja2 ku untuk dibuat semula
alamak.....cam ne nak tunjuk kat SV cam ni?
xpe la....aku try wat ASAP....hopefully, I can show her something by the end of this week

\(^-^)/

1 comment: