Tuesday, April 13, 2010

Hepi Anniversary

tringat cakap ibu ritu
"kadang2 ble nak makan, rase xlalu dok trigat anak2 yg jauh makan ker x"

abah lak, senyap2 jer p pasar
tau2 da de ikan patin lam peti, menunggu giliran tuk dimasak gulai masam (tempoyak)
xpun, tin sardin setin dua da de lam almari dapur

betapa bila da sedikit berumur nih.....barulah jelas nyata daku dapat melihat xternilainyer kasih sayang ibu bapa kita
bukan sebelum ni xnampak
cuma mase umor belia remaja
aku lebih mengutamakan keseronokan & kawan2
smpai kadang2 mengabaikan permintaan mereka

Mase aku kene chicken-pox (taun 2 kat u)
mmg tahap teruk mase tuh aku rase
semggu demam xleh bangun, dekat sebulan MC mase tuh
demam tuh berjangkit....tapi mereka xkesah pun
mereka suh aku tdo lam bilik mereka.....sbb blik mereka de air-cond (blik aku xde hehehe)
sbb lebih sejuk, aku kan demam
aku tdo atas katil.....ibu tdo sebelah....senang kalu aku nak pe2
abah? abah tdo atas tilam kat lantai
begitu hebat mereka kan? sanggup wat pe pun tuk keselesaan anak2

de g 1 peristiwa yg aku mmg igt smpai skang
mase tuh aku selsema yg tahap teruk
smpai mmg deria bau aku tertutup
xde bau yg dpt menembusi
yg misterinye.....mase aku masuk bilik ibu aku
aku dapat bau ibu
keh3 kne terang detail sket
maksud aku, kan setiap org de "scent" sendiri
dan "scent" itu la yg dpt aku bau
hanya itu

Kita mampu mencari beribu-ribu kawan, mengganti kekasih
tapi ibu bapa hanya itu lah satu-satu nyer tuk kita

"Ya Allah, ampunilah dosa2 ibu bapaku, kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihaniku sejak ku dari kecil, kurniakan lah mereka kebahagiaan dunia dan akhirat, tempatkan mereka di kalangan insan2 terpilih di sisi-Mu"

Sesungguhnya aku takut menjadi anak derhaka....

Hari ini tanggal 14/04/10
da 26 taun perkahwinan mereka
Selamat Ulang Tahun Perkahwinan Ibu & Abah
Smg dipjgkan usia, dimurahkan rezeki, hidup bahagia bersama sehingga ke akhir hayat
Kali ni...xde hadiah nak bagi g
hehehe hanya doa dr seorg anak untuk ibu n abah tersayang
Insya Allah, jika dipanjangkan umurku
akan ku berusaha menjadi anak yang terbaik untuk kalian

No comments:

Post a Comment