Monday, April 12, 2010

Menangisi kebodohan sendrik?

Kali ini....mmg aku menangisi kebodohan sendrik hehe

Nak luah...mmg bodoh
xdiluah pun...still terase boodoh hehehe
ape2 pun hakikat yang pedih terpaksa aku terima
mmg kesilapan bodoh ini akibat sikap smbil lewa aku
hasil ntah ke mana...modal pun lebur
itu la ibaratnye masalah aku dr segi bisnes hehe

itulah sebabnyer

Sabda Rasulullah S.A.W

"Bila engkau berada pada pagi hari, janganlah menunggu datangnya petang hari.
Bila engkau berada pada petang hari, jangganlah menunggu datangnya waktu pagi"


Nak sedapkan ati, aku berkata kepada diri sendiri "Tentu ada hikmahnyer kenapa ini terjadi"
tapi hakikat pedih masih terpalit di hati
Tak mahu bersedih lagi tp tetap sedih
Sekuat hati aku....namun "mata" masih lemah hehe
Pelajarilah sesuatu dr pelajaran yg xternilai ini.....hanya itu nasihat yg mampu menembus benak fikiran seorang manusia yang lemah ini, yang selalu mengulang kesilapan yg serupa.

Tarik nafas dan lupakan.
Cari penyelesaian lain
dan senyumlah.
Kerana itu lah langkah pertama kebahagiaan.
=)

2 comments:

  1. tangisan bukan jalan penyelesaian, itu cuma ekspresi perasaan je...heeee....jgn sedih2 ok.....there is long way to go nadiah-chan!!!! good luck okes...... ^^

    ReplyDelete