Sunday, February 28, 2010

Aiyoo....

Ari tuh lik umah......
sume org da komplen

Mak Tam: *whisper* K.yah ni berat da bape....?
Pak Tam: ai...da cam ikan paus nampak....
Akak: Awat ang nampak makin montel nih?
Ibu: Dagu tuh nampak da berlapis da....cukup2 la makan fast food tu adik...
Abg: Wow, besar punya !!!

Akhirnya....bru la aku amik inisiatif n menilik cermin
Aiyoo.....akhirnyer menyedari n memahami

So dgn azam baru pas lik umah, aku pun mahu memulakan program dietku
Seblum ni bukan xnah try, tp hangat2 taik cicak jer
Aku pun xtau kali nih cam rase sungguh2
ada pendorong? I wish =D *de nak offer diri ka?*

Nak wat drastik sgt, takut gak...maklum la...nak tanye org...malu
Aku wat senyap2 jer *unless de org bace kat cni muahahaha*
Aku pun findout la sedikit sebyk info.
Yg jd masalah sket sbb aku nih pemalas nak exercise slain exercise jari *tekan keyboard*

De yg cakap kat aku....
"eleh...stakat turun 2 3 kilo...xde nyer nmpak kurus"
Huhu...aku diet ni pun.....bukan la nak kurus sgt
Aku tau...parent, sibling n my uncles n auntie tuh
Sume riso ngan kesihatan aku
Maklum la...keturunan aku nih byk history
Kencing manis, darah tinggi, sakit jantung
Sume de
Dan kerana fizikal aku....sedikit sebanyak menimbulkan kebimbangan ahli keluarga aku
ye la...aku bru nak masuk 23
t blom 30 aku da de sume pakej
Maka berbekalkan semangat itu la......hahaha
aku ingin menguurangkan berat badan yg terlebey suda kih3

Aku berharap aku akan berjaya merealisasikan impian ini hehe
=P

No comments:

Post a Comment